Sunday, November 13, 2011

Masalah kredit celcom hilang secara tiba-tiba..Siapa dalangnya?


Sape-sape pengguna Celcom meh lar entri aku ni jap. Korang pernah tak hilang kredit secara tiba-tiba? Apa reaksi korang selepas korang tambah nilai kredit tu lepas tu korang cek baki kredit dah tinggal sikit. Mesti marah kan? Tambah-tambah lagi kalau korang ni tengah pokai pastu playboy ramai awek pulak kan. Sebelum ni aku pernah dengar masalah ni dari kawan-kawan aku dan ada yang nak beralih ke provider Maxis. Haa, rugi lah kauCelcom! Kalo seribu pengguna kau masalah camni nampaknya ramai yang bertukar provider lain lar.
PAPARAN PENUH

Masalah pemotongan nilai kredit secara tiba-tiba di Celcom sebenarnya dialami aku sendiri dan aku mengambil keputusan untuk call operator Celcom di no 1111. ianya bukan berpunca dari caj perkhidmatan dari Celcom sebaliknya perkhidmatan dari pihak luar.


Operator Celcom : Hello boleh saya bantu?
Saya : -- Boleh tolong buat semakan data penggunaan nombor saya pada 24/03/2011 kerana ada masalah nilai kredit hilang
Operator Celcom : Sebelum tu boleh saya tahu saya bercakap dengan siapa dan boleh bagi no. i/c serta alamat rumah encik untuk buat pengesahan?
Saya : -- bagi maklumat diri --
Operator Celcom : Macam ni encik saya telah buat semakan dalam sistem dan ada perkhidamtan yang encik langgan dan ianya dicaj rm2.50 untuk perkhidmatan tersebut dari nombor 36644.
Saya : -- Saya tak pernah melanggan apa-apa perkhidmatan sebelum ni, boleh saya tahu perkhidmatan yang disediakan dari no tersebut?

Operator Celcom : Maaf encik, sebenarnya kami pun tak dapat kenal pasti ianya perkhidamatan tersebut kerana ianya bukan perkhidmatan dari celcom dan perkhidmatan luar spt iklan-iklan dalam tv.
Saya :-- okey camni encik saya rasa terlalu ramai yang dah hadapi masalah register tanpa pengetahuan sama macam saya ni. Adakah pihak celcom tidak membuat pemantauan untuk selesaikan masalah ni?

Operator Celcom : Sebenarnya saya sendiri pun pernah mengalami masalah macam ni. Pihak celcom masih lagi belum mengenal pasti ianya berpunca dari siapa kerana perkhidamtan kami terlalu luas. Jadi ianya tak terlalu secure. Untuk stop perkhidmatan ni encik boleh taip STOP ALL dan hantar kepada 36644.Caj dikenakan 0.15 sen untuk perkhidmatan ini.
Saya :-- Ok terima kasih kerana membantu
Operator Celcom : Sama-sama encik jika masalah ini berulang lagi sila telefon kembali kepada kami. Terima kasih
Bengang ker bangang kalo kena macam ni? hoho..tak psal-pasal kredit aku kena telan rm2.50 tu kan. Untuk pengetahuan korang 2 minggu sebelum ni aku pernah dapat mesej camni dari tapi aku abaikan sebab masa tu aku cek kredit aku tak kena potong pun.


Berdasarkan satu sumber nombor 36644 sebenarnya dari mesej seperti dibawah: 


"Free daftar Berita terkini
Rakaman aksi murid wanita SPM 12A yang PANAS dalam tandas
HEBAT, PANAS, tentu PUAS HATl
Taip ON AD dan htr ke 36644. Utk 18 keatas"







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SUPPORT